Site Skeleton: How Keyword Forms Structure and Increases Search Visibility

Site Skeleton: How Keyword Forms Structure and Increases Search Visibility

שלום, חברים! היום נדון בנושא כמו “שלד האתר”, כלומר המבנה שלו. נדון כיצד ליצור את המבנה הנכון כך שיענה על הדרישות של רובוטי החיפוש. אנו משווים זאת לדימוי של שלד אנושי: עצמות, מפרקים ועמוד שדרה שמחזיק הכל ביחד.
אפשר לדמיין זאת כפי שכתוב בתנ”ך בספר יחזקאל: עצמות מתים זוכות לבשר וחיים. באותו אופן, אתר חייב להיות “להרכיב” ו”להחיות” בצורה נכונה כדי שעכבישי החיפוש יראו בו פעילות, וזה מביא לתוצאות טובות.
ניגע בנושא מילות המפתח: תדר גבוה, תדר בינוני ותדר נמוך, עם זנב ארוך – ביטויים המורכבים ממספר מילים. שאילתות כאלה מבוצעות על ידי משתמשים במנועי חיפוש, באתרים כמו גוגל, יוטיוב או לפי תמונות. ישנם כלים כמו מתכנן מילות מפתח בחינם ב-Google Ads או Yandex.Wordstat, כמו גם שירותים בתשלום מקצועיים כמו Ahrefs או Semrush.

 

השוואת מבנה אתר אינטרנט עם שלד אנושי

בהשוואה לשלד אנושי, אנו יכולים לומר שעמוד השדרה של אתר אינטרנט הוא הבסיס שלו. הכל צריך להיות גמיש, אבל קשור זה לזה: דפים, קטעים, מילות מפתח. האינטרנט הוא עולם נפרד שבו אתרי אינטרנט ממלאים את התפקיד של ישויות המקיימות אינטראקציה זה עם זה. ככל שהאתר שלך “חי” ומובנה יותר, כך מנועי החיפוש תופסים אותו טוב יותר.
לכן, להצלחת אתר, חשוב לבחור את מילות המפתח הנכונות, לבנות מבנה ולחבר בין כל המרכיבים. אז האתר יהיה לא רק נוח למשתמשים, אלא גם יעיל למנועי החיפוש.

שאילתות מפתח הן מה שאנו מכניסים בשורת החיפוש כדי למצוא את המידע שאנו צריכים. שאילתות אלו נולדות מהמחשבות והרצונות שלנו. לדוגמה, המילה “נעליים” היא שאילתה כללית שאינה משקפת פרטים. אם נוסיף “נעלי גברים”, השאילתה הופכת ספציפית יותר. ואם נציין אפילו יותר, למשל, “נעלי גברים לחליפה אפורה”, אנחנו כבר מקבלים את מה שנקרא “זנב ארוך” – שאילתות ייחודיות בתדירות נמוכה.

החשיבות של שאילתות בתדירות נמוכה

רוב שאילתות החיפוש (כ-70–80%) הן ביטויים ייחודיים בתדירות נמוכה. כל אחד מהם יכול להביא מעט תנועה, אבל ביחד הם מהווים חלק נכבד ממאגר הנתונים של מנועי החיפוש. השאילתות הללו הן שמאפשרות לאתר חדש לנוע מהר יותר בתוצאות החיפוש, במיוחד אם נוצרים עבורן דפים או קטעים נפרדים.

מבנה האתר ורלוונטיות

האתר צריך להיות בנוי בצורה נושאית ולהכיל חומרים רלוונטיים לשאילתות. אם תוסיף נושאים שונים לאתר, זה יצור “הודג’פודג'” ויסבך את העבודה של בוטים לחיפוש. עדיף להתמקד בתחום אחד או, אם יש מספר נושאים, לתחום אותם בצורה ברורה, כולל גרסאות רב לשוניות של האתר.

אופטימיזציה וקידום

קידום מתחיל בעבודה על שאילתות בתדירות נמוכה. לשאילתות כאלה עשויות להיות מעט הופעות חיפוש, אך הן נותנות סיכוי גבוה יותר לדירוג מוצלח, במיוחד עבור אתרים חדשים. שאילתות בתדירות בינונית ותדירות גבוהה דורשות יותר זמן, מאמץ ועלויות, שכן התחרות בקטעים אלו גבוהה יותר.
אתר חדש נכנס למה שנקרא “ארגז חול” – תקופה שבה מנועי החיפוש מעריכים את איכותו. תהליך זה אורך מספר חודשים, ולאחר מכן האתר מתחיל לצבור עמדות. חשוב להבין שהצלחת הקידום תלויה במבנה איכותי, בתוכן ייחודי ובבחירה נכונה של מילות מפתח.

 

אנו יוצרים שאילתה בשורת החיפוש

שאילתות חיפוש, בואו נקרא להן שאילתות מפתח או מילות מפתח. אנו יוצרים שאילתה בשורת החיפוש על סמך הרצון שלנו לקבל קצת מידע. לדוגמה, “נעליים” היא הפשטה, כי רק המילה “נעליים” עדיין לא נותנת הבנה ברורה מה בדיוק אנחנו צריכים. אם מוסיפים “נעלי גברים”, השאילתה כבר הופכת ספציפית יותר, אבל עדיין נשארת די כללית. שאילתה זו אולי לא השכיחה ביותר בהשוואה לאחרים, למשל, שאילתות בנושא מחשבים, אבל עדיין יש תחרות. ככל שהשאילתה כללית יותר, כך התחרות גבוהה יותר, אך זה לא תמיד אומר שהשאילתה תמיר, כלומר תוביל לפעולת המשתמש. זו שאילתה מאוד מופשטת.
אבל אם השאילתה תהיה יותר ספציפית, למשל “נעלי גברים שילכו עם חליפה אפורה”, זה כבר רצון מדויק, והתחרות על שאילתה כזו תהיה פחותה. אפשר להוסיף מילים כמו “קנה” או “מחיר”, או אפילו להבהיר: “נעלי גברים שיתאימו לחליפה אפורה לחתונה”. זו כבר שאילתה מאוד ספציפית, ושאילתות כאלה הן בדרך כלל פחותות במספרן, אבל הן ייחודיות יותר ולרוב מובילות לפעולת היעד.

שאילתות ארוכות יותר ומלאות מילים יותר

השאילתות הארוכות והמלוות יותר הללו הן מה שנקרא “הזנב הארוך”. זהו חלק חשוב באופטימיזציה למנועי חיפוש. שאילתות המורכבות ממספר מילים מהוות 70-80% מכלל שאילתות החיפוש. שאילתות אלו הן לרוב ייחודיות ומטרות יותר
מתמקדים בנושאים צרים וספציפיים יותר. ומנועי חיפוש כמו גוגל מתמקדים בהם, מבינים מה אנשים מחפשים.

לנו, מנוע החיפוש הופך למתווך שמוצא אתרים שעונים לשאילתות אלו.
אם אתה בונה אתר על סמך השאילתות הללו, אז המבנה שלו, או ה”שלד”, יהווה תשובה לשאלות המשתמשים. חשוב שהאתר יהיה נושאי, ממוקד, ולא מלא במידע שונה ולא קשור. אם אתה רוצה להתחרות במתחרים על שאילתות כאלה, עדיף להתמקד בנושא צר אחד ולא לנפח את האתר בחומרים שאינם הליבה. לדוגמה, אל תנסה ליצור אתר כשוק עם קטגוריות רבות אם המטרה שלך היא לעבוד עם נושא מסוים. עדיף ליצור אתר נפרד אם נדרש יותר ריכוז.

 

כמו כן יש להפריד בין גרסאות השפה של האתר

בנוסף, חשוב לקחת בחשבון שיש להפריד גם בין גרסאות השפה של האתר, במיוחד אם האתר הוא רב לשוני. רובוטים של מנועי חיפוש חייבים להבין שכל עמוד מכיל מידע בשפה מסוימת, ויש לקחת זאת בחשבון במבנה האתר.
לאחר ביצוע אופטימיזציה של האתר, הקידום יתחיל בעבודה עם שאילתות בתדירות נמוכה – ביטויים ארוכים ומדויקים. שאילתות אלו אולי לא מביאות מבקרים רבים, אבל הן ייחודיות ונותנות הזדמנות להגיע לפסגה מהר יותר. בתוך כ-3-4 חודשים אתר עם תוכן כזה יכול להגיע לפסגה. אבל אתה צריך לזכור שאם האתר חדש, מנוע החיפוש ישים אותו בארגז החול. המשמעות היא שהוא יזדקק לזמן להתפתח ולהתחיל לתפוס עמדות בתוצאות החיפוש.

 

קדם באמצעות שאילתות בתדירות נמוכה

כשהאתר מתחיל לקדם על ידי שאילתות בתדירות נמוכה, ניתן לעבור לשאילתות בתדירות בינונית. אבל גם כאן התחרות תהיה גבוהה, והלחימה על שאילתות בתדירות גבוהה תהיה הרבה יותר קשה ויקרה. לכן, אתה צריך לבחור את הנתיבים הנכונים לקידום. לא כדאי לזרוק כסף על אופטימיזציה למנועי חיפוש עבור שאילתות שהתחרות עליהן כבר חזקה מדי והאתרים כבר מזמן נמצאים במקומות הראשונים.
כך או כך, שאילתות בתדירות בינונית ונמוכה בנויות משאילתות בתדירות גבוהה, המהוות את הבסיס לאופטימיזציה למנועי חיפוש. ותמיד צריך לזכור ששאילתות במבנה האתר הן הבסיס לקידום המוצלח שלו.

 

גוגל ומנועי חיפוש אחרים מציעים רעיונות שונים

גוגל ומנועי חיפוש אחרים מציעים רעיונות שונים, כולל מילים נרדפות ומילים מקבילות. זה חשוב לחיפוש, שכן מנוע החיפוש משווה מילים כאלה, והן יכולות לעבוד כדומות. כל זה קשור לטקסונומיה, לקטגוריות. לדוגמה, ביטויים בתדר נמוך גלויים כאן, ובעזרתם תוכלו לשפר את התוצאות.
לדוגמה, אנו רואים את השאילתה “נעלי ספורט”. באינטרנט בשפה הרוסית, למילה “סניקרס” יש בסך הכל 2,600,000 שאילתות, שזה כבר די גבוה בתדירות. בנוסף, שאילתות עשויות לכלול מילים נוספות כגון “קנה נעלי ספורט”, “נעלי ספורט לנשים”, “נעלי ספורט לגברים”. אלו נתונים חשובים מכיוון שכל שאילתה ממלאת תפקיד משלה.
שאילתות שכיחות פחות הן “קניית נעליים”, אבל יש גם רבות מהן. הוספת שאילתות עוזרת להבין כיצד מנועי חיפוש מעבדים מידע, והקטגוריה, התדירות והדינמיקה שלהם משתנות. לדוגמה, שאילתות עבור הליכונים מראות כיצד הפופולריות משתנה עם עונות השנה.

 

יצירת “שלד” של אתר חשובה

כל המידע הזה עוזר לאסוף מסד נתונים מרכזי. יצירת “שלד” של אתר חשובה, וניתן להשוות אותו לעץ. זהו מבנה הכולל סניפים גדולים וקטנים, אשר לאחר מכן מחולקים לקטגוריות הקשורות לסחורות או שירותים.

 

תהליך יצירת טקסונומיה או סיווג

טקסונומיה או סיווג של אתר נוצרים באמצעות כלי CMS מובנים (לדוגמה, וורדפרס, דרופל ואחרים). כלים אלו מאפשרים לך ליצור קטגוריות ותתי קטגוריות כדי לבנות את התוכן. הסיווג יכול להתבסס על ההיגיון של מוצרים, שירותים או תוכן שהאתר מספק.
הליבה הסמנטית נוצרת בנפרד, בהתבסס על ניתוח מילות מפתח שנמצאו באמצעות שירותים מיוחדים (לדוגמה, Google Keyword Planner, Yandex.Wordstat או Ahrefs). הוא כולל שאילתות שהמשתמשים מכניסים בשורת החיפוש, ומשמש לחיבור טקסטים, כותרות ומטא תיאורים, כמו גם לאופטימיזציה של דפי האתר לתוצאות חיפוש.
הטקסונומיה או הסיווג של האתר נוצרים על סמך הליבה הסמנטית. והניווט והמבנה הארגוני של תפריטים נוספים נוצרים מהטקסונומיה המפותחת.

 

שורת הכתובת היא מרכיב חשוב

שורת הכתובת היא מרכיב חשוב המשקף את מבנה האתר ומשפיע על ה-SEO שלו.
פרוטוקול: תחילתו של הנתיב הוא הפרוטוקול, שעליו להיות מאובטח (https). כיום, אתרים ללא האות s נתפסים כלא בטוחים, ולעתים קרובות גוגל סוגרת את הגישה אליהם. אם באתר יש עסקאות או תשלומים, ההגנה חשובה במיוחד.
דומיין: לאחר מכן מגיע הדומיין – השם והאזור שלו (.com, .ru וכו’). שם מתחם הוא מה אתה נרשם
אתה בונה עבור האתר, ואזור הדומיין הוא הרמה שלו (לדוגמה, הרמה הראשונה).
נתיב: אחרי התחום מגיע הנתיב, המציין את סוג החומר או התוכן (למשל, קטלוג, מאמר, מוצר).
דוגמה: /catalog/decor/mebel/ – הנתיב שבו מוצג עיצוב הרהיטים מקונן, מראה את המבנה.
אם נפתח מוצר נפרד, הנתיב מסתיים בדף עם שם המוצר.
מבנה URL ברור עוזר למנועי החיפוש לאינדקס נכון של האתר ולבנות את המפה שלו.
ניווט וקישור: תיקיות כלליות, קטגוריות משנה ודפים מקושרים זה לזה באמצעות קישורים פנימיים (קישוריות). זה עוזר למשתמשים ולרובוטי החיפוש לנווט טוב יותר.
ליבה סמנטית: הבסיס של מבנה האתר הוא בקשות משתמשים שנאספו בליבה הסמנטית. על בסיסו נוצרת טקסונומיה – המבנה הפנימי של האתר, המפשט את הניווט ואינו כולל דפים כפולים או ריקים.
קובץ Robots.txt: כדי להגן מפני אינדקס ושכפול מיותר, מומלץ להשתמש בקובץ robots.txt, בו ניתן לציין אילו דפים לא יוצגו במנועי החיפוש.
גישות מודרניות: בעת פיתוח ממשק קצה, למשל, ב-React או Next.js, אתה יכול ליצור כתובות URL מקוננות, ולבנות אותן עם תיקיות. זה מאפשר לך להתאים אישית את הניווט בצורה גמישה.
פירורי לחם ומכשירים ניידים:
פירורי לחם עוזרים לשקף את הנתיב לדף הנוכחי.
במכשירים ניידים, רכיבי ניווט לרוב מפושטים וממוקמים בתחתית העמוד.
תקציר: אתר הוא השתקפות חיה של בקשות משתמשים. כתובות URL בנויות היטב ומבנה האתר מקלים על הניווט, משפרים את ההוספה לאינדקס ומגבירים את נוחות המשתמש.
תודה על תשומת הלב שלך!

 

 

Translate »
Scroll to Top
דילוג לתוכן